Hej alle hold.
"Leg er leg er leg".
Tak for et par gode, livgivende legedage med fokus på fast form men kreativt, innovativt indhold.
Aktiviteter var:
-sneglen (gå/løbe rundt med hinanden i hånden, vikle sig ind og ud)
-gå igennem midten(gå, løbe, baglæns, på tid - MAT 5 vandt totalt set med 4,5 sek. for hurtigste hold)
-storvask ( flytte plads efter højde, skostørrelse, alder, fødselsdag....hvem er smukkest - æstetisk kategori)
-tyren i det røde hav (ring af tov med tyr i midten)
-sten, saks, papir (fangeleg med landsbyer)
-problemløser ( gruppe vikler sig ind i hinanden, problemløser løser op, ligner kluddermor)
- mavetagfat (bold på maven = ny fanger, variation: 3 faste fangere, som sætter bevægelser i gang ved fangst, helle (fri) hvis man hjælper en anden ved at kopiere vedkommendes bevægelser)
- frugtsalat ( 1. frugter. 2. biler. 3. " jeg kan godt li´ jer, men ikke dem, der.......)
- samle en klods ( 1. I grupper skal man samle en lego-figur ved at løbe op i den anden ende af salen og huske klodsens farve og form og løbe tilbage og bygge den. 2. Der skal hele tiden være 1 person ved figuren. Denne person kommunikerer løsningen hjem via råb, visning etc. 3. (ikke prøvet af alle) som 2 men der må intet siges, kun mimes, vises.
God stemning, sved, grin, højt til loftet, kropslige udfordringer....og så er vi tæt på noget af det, der giver dette fag liv.
KH Jakob Ravn
Denne blog er udarbejdet i forbindelse med det praktisk musiske kursus på 1. årgang 2010 på UC Syddanmark i Haderslev.
Kursus inden for det praktisk-musisk fagområde
De praktisk-musiske fag har det fællestræk, at de som noget centralt beskæftiger sig med en kropslig/sansemæssig tilgang til læring og erkendelse og arbejder med nonverbale fremstillingsformer.
Kurset sætter den studerende i stand til at begrunde, planlægge, gennemføre og evaluere faglige og tværfaglige læreprocesser, der inddrager en kropslig/sansemæssig tilgang til læring og erkendelse og integrerer arbejdet med fremstillingsformer, som anvendes indenfor det praktisk-musiske fagområde.
Kurset sætter den studerende i stand til at begrunde, planlægge, gennemføre og evaluere faglige og tværfaglige læreprocesser, der inddrager en kropslig/sansemæssig tilgang til læring og erkendelse og integrerer arbejdet med fremstillingsformer, som anvendes indenfor det praktisk-musiske fagområde.
Kommentar til Mads og mat 5
SvarSlet- idræt og dannelse hører sammen. Dermed kan matematikkens grundværdier ikke altid komme lige meget i spil, da mange skal inkluderes.
-leg har også konkurrerende og eksperimenterende sider, som ligger tæt op af måder man arbejder på i matematikfaget.
- super indlæg- tak for det. Jeg håber at se dig som idrætsstuderende
KH Jakob Ravn